Markalar, belirlenmiş ve kitlelerce kabul edilmiş özel günlerin büyüsünden faydalanmak isterler. Özellikle babalar günü, anneler günü, kadınlar günü, sevgililer günü gibi sosyalleşme süreçlerini ve insan ilişkilerini birincil derecede etkileyebilecek, beklenti yaratabilecek günler markaların PR çalışmaları için önemlidir.

14 Şubat Sevgililer Günü ile ilgili bir reklam filmi çekseydiniz; Nasıl Tasarlardınız?

Daha önce de belirttiğim gibi genel tema insan ilişkilerine ve duygularına dair. Reklamların çoğu, birbirini seven iki insanın veya platonik aşkına karşılık kazandırmaya çalışan bir insanın  tabiatına ve 'habitus'una dair iç görülerden besleniyor. Ancak duyguların işleniş ve aktarım şekli reklam kampanyasının ve pr çalışmasının başarısını şekillendirmektedir. Tabii ki, markalar farklı farklı pazarlama stratejileri de uygulamakta, reklam filmlerini incelerken öncelikle reklama müstakil stratejiyi ayırt etmekte fayda var.   [embed]https://www.youtube.com/watch?v=R0qLUEFzlGU[/embed] Bu sene en çok hoşuma giden sevgililer günü reklamıyla başlamak istiyorum. A Graphic Design bünyesinde gerçekleştirilen, yönetmenliğini Levent Onan’ın, yapımcılığını Oğuzhan Başoğluğu’nun ve Ahmet Sesigürgil’in görüntü yönetmenliğini yaptığı Enzo Home Sevgililer Günü reklamı. Öncelikle, herhangi bir kampanya tanıtma veya ürün satma amacıyla çekilmiş bir reklam filmi değil. Tam anlamıyla bir PR çalışması. Reklam filmi, bir sinema filmi fragmanı tadında olmakla beraber, semiyotik açıdan ve alegori kullanımı açısından etkileyici ve iç tutarlılığı yüksek bir yapım olmuş.        “ Bazı detaylar vardır, aşkı hatırlatır” sloganındaki detay kısmını tüm prodüksiyonda görmekteyiz. Bilinç üstünden ziyade bilinç altına hitap eden reklamlar, çağrışım yaratan reklamlar her zaman daha başarılı olmuşlardır. Reklamlar, her ne kadar bilgi verme ve bilgilendirme amaçlı araçlar olsa da, aslı itibariyle manipülatif araçlardır. Manipülasyon teknikleri de doğrudan anlatılardan kaçınma üzerine kuruludur. Reklam filmindeki görüntülerin akışı, postmodernist anlatının insan ve şehir hayatı tasviri ile başlıyor. Kalabalığın içindeki yalnızlık. Erkek karakterin (Serkan Tan)  göreceli zamanın hapsindeki tüm depresif hal ve hareketleri,  kafese kapanmış bir kuşla süslenmiş. Buhranlı, karanlık ortamın ilk kırılma noktasını, filmde gördüğümüz komidin kulpunun oluşturduğu çağrışımlarla başlıyor. Ve ardından, sevgilinin peşinden gitmenin verdiği özgürlük hissiyatı uçuşan kuşlar ve açılan kafes kapağı ile aktarılıyor. Karmaşık, kalabalık, yalnız, uzun, soğuk yolların ardından, doğan güneş ışığı ile erkek karakterin iç dünyası tasvir edilirken; insan ilişkilerinin temelinde yatan umut-çaba anlatısı da sunuluyor. Tüm bu mücadelenin ardından, erkek karakter ile kadın karakter aynı kare içinde karşımıza çıkıyor. Alt metinde ise; yalnızlık hatırlamak/ hatırlanmak, aklında olmak, arayış, peşinden gitmek, mücadele ve kavuşma/ mutluluk veriliyor. Tabii ki, reklam filminin senaryosu ve çekimleri ne kadar iyi kurgulanmış olursa olsun, pastanın büyük payı müzik seçiminde. Iyeoka/ Simply Falling. Güçlü bir sensory branding. [embed]http://https://www.youtube.com/watch?v=VURm59VKdd4[/embed] Samsung Galaxy À reklam filminde, strateji ürün tanıtımı üzerine kurulmuş. Reklamın genel tavrında klişe eleştirisine değğin parodi tarzı hakim. Bu klişileri, içselleştirilmiş nesne ve davranışlar, kristelleşmiş iç görüler, trend olanın kullanımı olarak sıralayabiliriz. İnsan ilişkilerine dair ise; karşılaştırma ve marjinalleşme dürtüsü ön planda. [embed]http://https://www.youtube.com/watch?v=MCex93jYO1g[/embed] Atasay reklam filminde, bir kampanya tanıtımı yapılmakta. İnsan ilişkilerine dair mutlu etme ve edilme güdüsü işlenmiş. [embed]http://https://www.youtube.com/watch?v=ef3ZXr-Ld7Q[/embed] Karaca reklam filminde, bir kampanya tanıtımı yapılmakta. Reklamda, trend hareket haline gelen mannequin challenge kullanılmış, bunun yanında kristelleşmiş kadın- erkek ve kadın-erkek ilişkilerinin habitusuna dair iç görülerde bulunulmuş. [embed]http://https://www.youtube.com/watch?v=cVPJFQz_f54[/embed] QNB Finansbank reklam filminde, herhangi bir satış kampanyasıyla karşı karşıya gelmiyoruz. Film, aşkın gücü temasıyla ele alınmış ve bu tema altında zıtlıkların/karşıtlıkların sevgiye veya sevgili olmaya mani olamayacağı işlenmiş. Tabi, anlatının rakamlar üzerinden olması, bir banka reklamı çekme açısından güzel bir yakalayış.
Kariyer
Sosyal Medyayı Kadınlar mı, Erkekler mi Daha Etkin Kullanıyor?

Geçtiğimiz günlerde onuncu yılını tamamlayan Facebook’un  bugün 1,23 milyar aylık aktif kullanıcısı mevcut. Dünya çapında 37 ofis ve 6 binden fazla da [...]

Bunlar İlginizi Çekebilir