Reklamda Ters Köşe Taktiği

Reklamda duygu sömürüsü çalışır. Özellikle toplumumuzda… Fakat kullanmasını bilirseniz. Duygu sömürüsü kullanımının kötü örneklerinden biri Teknosa tarafından yapılmış. TBWA İstanbul tarafından hazırlanan reklam filminde teknoloji yüzünden unuttuğumuz değerler, Haluk Bilginer’in etkileyici sesinden, fonda duygusal bir müzik eşliğinde anlatılıyor.

 

t2“Hangi televizyon şu manzaradan daha canlı bir görüntü verebilir ki? Hiç görüntülü konuşma onu aylar sonra görmenin yerini tutabilir mi? Dünyanın en iyi ses sistemi, kızının sesini ilk duyduğun andan daha çok mutlu edemez ki seni. Hangi navigasyon sistemi babandan daha iyi yol gösterebilir?” Reklamı ilk izlediğimde aklımdan bir sürü marka geçti. Aklımdan geçen markalar, hayatımızı çalan teknoloji denen illetten oldukça uzak olduğunu, doğal olduğunu yıllardır bize anlatan markalardı. Reklamın sonuna doğru uyanır gibi oldum ve “yoksa ters köşe mi?..” dedim içimden. Öyle de oldu. Bir dakika boyunca hayatın doğallığını teknolojiyle asla değişmememiz gerektiğini anlatan marka Teknosa çıktı. Reklamın sonunda “Teknoloji hayatın yerini asla tutamaz ama teknolojiye ihtiyaç duyduğunuz o bazı anlarda 300’e yakın mağazamızla hep yanınızdayız” mesajını vermek maalesef reklamı kurtarmamış. Daha doğrusu iğreti kalmış.

Evet, bir reklamcılık taktiğidir ters köşe yapmak. Markanın imajına zıt görseller veya replikler kullanmak… Teknosa bu taktiği denemiş. Metin, seslendirme, oyunculuk, renkler her şey gayet dozunda ama bence yapılan stratejik bir hata var ortada. Lider marka olmanın yarattığı özgüvenin bir sonucu olarak görüyorum bu reklamı. Lider markalar, en fazla ne kaybederiz ki diye düşünerek bazen böyle şımarıklıklar yapabilir. Sonuç olarak harcanması gereken bir reklam bütçeleri var ve ajanstan daha yaratıcı bir fikir gelmemiş olabilir.

Teknosa ve TBWA’in bu stratejide ısrar etmeyeceğini öngörüyorum. Bir sonraki reklamlarını merakla bekleyeceğim.

KÜNYE

Reklamveren: Teknosa

Reklam Ajansı: TBWA ISTANBUL

CCO: İlkay Gürpınar

Kreatif Direktör: Volkan Karakaşoğlu

Yaratıcı Ekip: Güney Soykan, Orkun Önal, Kerem Tüten, Sungu Hacışabanoğlu, Yıldırım Çakmakçı

Marka Ekibi: Esra Özkan, Tuğba Balcı, Özge Keskin

CSO: Toygun Yılmazer

Stratejik Planlama Ekibi: Tuğyan Çelik, Nisan Danışman, Emirhan Çelikbilek

Prodüksiyon Ekibi: Ceyda Kayaçetin Shutle, Pelin Güneş, Gizem İnan

Yönetmen: Gönenç Uyanık

Prodüksiyon Şirketi: Depo Film

Post Prodüksiyon Şirketi: İmaj

Müzik: Cahit Berkay, Yavuz Turgul

Aranjman: Mert Tunay

Dış Ses: Haluk Bilginer

Fotoğraf: Moonshot / Mustafa Çetin

Medya Ajansı: Mediacom

Kullanılan Mecralar: TV

En Değerli Gelişmeleri Size İletmek İstiyoruz

Mail listemize abone olun!

Son bir adım kaldı. E-postanızı kontrol edin. (Gmail kullanıcısıysanız "promotoions" kısmına bakabilirsiniz.

Ops! Bir hata aldık, tekrar deneyebilir misiniz?

Markam Danışmanlık'ta Marka Stratejisti. Anadolu Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümü mezunu. Fikir sever, strateji yazar...

Bir Cevap Yazın

IKEA Şık Olanın Pahalı Olan Olmadığını Yeni Reklamlarıyla Kanıtlıyor

Genelde “şık”, “klas” gibi kelimeleri lüks ortamlar veya markalar için kullanırız ve bu da hemen bize “pahalı” kavramını çağrıştırır. Ancak IKEA yeni yayınladığı 2 reklam filmiyle bu algıyı yıkmaya çalışmış.

IKEA İspanya’nın, İspanya McCann ile yaptığı yeni reklam filmlerindeki lüksü çağrıştıran ortamlar, eşyalar ve kıyafetlerin arasından filmlerin en sonunda IKEA ürünleri gösteriliyor. İspanyolca konuşmalar ve sanatsal figürlerle dolu ortamdaki IKEA ürünleri gerçekten hiçbir şekilde sırıtmıyor ve reklam filmlerinin ana karakterleri de reklamların sonunda bu duruma oldukça şaşırıyorlar.

Bizim ülkemizde IKEA çok da ucuz olmasa da (özellikle de kur artışlarından sonra) yurt dışında IKEA ev alışverişi için gidilebilecek en uygun fiyatlı yerlerden birisi. Ancak IKEA bunun şık ve kaliteli ürünler üretmedikleri anlamına gelmediğini göstermek istemiş olacak ki reklam stratejisini bu yönde geliştirmiş.

En Değerli Gelişmeleri Size İletmek İstiyoruz

Mail listemize abone olun!

Son bir adım kaldı. E-postanızı kontrol edin. (Gmail kullanıcısıysanız "promotoions" kısmına bakabilirsiniz.

Ops! Bir hata aldık, tekrar deneyebilir misiniz?

Samsung, Davut ve Düşünen Adam Heykellerini Yeniden Yorumladı

  • Samsung, “QuickDrive” isimli çamaşır makinesi için yaptığı yeni reklam kampanyası kapsamında, Michelangelo’nun “Davut” ve Auguste Rodin’in “Düşünen Adam” heykellerini yeniden yorumladı.
  • Samsung’un yeniden tasarladığı Davut heykeli, haftalık çamaşır yıkama görevini üstlendiği için iç çamaşırı giymiş bir şekilde, bir çamaşır makinesinin üstünde tasvir edilirken Düşünen Adam heykelinin ise önüne bir çamaşır makinesi yerleştirildi ve çamaşır makinesinin nasıl kullanılacağını düşünüyor gibi bir izlenim yaratıldı.
  • İlgili Yazı: IKEA’dan 450 Milyon Dolara Satılan Leonardo da Vinci Tablosuna Gönderme

Michelangelo’nun “Davut” heykeli ve Auguste Rodin’in “Düşünen Adam” heykelini mutlaka duymuşsunuzdur. Zira bu iki heykel, güzel sanatlar tarihinin en meşhur eserlerinin başında geliyor. Güney Koreli teknoloji devi Samsung, yeni çıkarttığı “QuickDrive” isimli çamaşır makinesi için yaptığı kampanya kapsamında, bu iki heykeli yeniden tasarladı.

Design Taxi’nin yaptığı habere göre, Samsung’un yeniden tasarladığı Davut heykeli, haftalık çamaşır yıkama görevini üstlendiği için iç çamaşırı giymiş bir şekilde, bir çamaşır makinesinin üstünde tasvir edilmiş. Düşünen Adam heykelinin ise önüne bir çamaşır makinesi yerleştirilmiş ve çamaşır makinesinin nasıl kullanılacağını düşünüyor gibi bir izlenim yaratılmış.

Bu yerleştirmeler, tabii ki çamaşır makinesinin modern tasarımı ve QuickDrive yıkama teknolojisinin uzun ömürlü dayanıklılığını göstermesinin yanı sıra, dikkat çekici bir gerçeği gözler önüne sermek için yapıldı. Samsung’un son olarak yaptığı bir araştırma, Birleşik Krallık’taki erkeklerin %75’inin, ev aletlerinin kullanımı konusunda bilgisiz olduklarını ortaya koydu. İşte meşhur sanat eserlerinin farklı bir şekilde tasvir edilmesini temel alan bu reklam kampanyası, bu gerçeği tiye almak için hayata geçirildi.

Her iki heykelin yapımında da altışar sanatçı görev aldı ve tamamlanmaları iki ay sürdü. Bu zaman süresince tasarım ekibi, mikroskopik detayda modelleri yeniden meydana getirmek için çeşitli sanatsal referansları inceledi. Samsung, bu sanatsal reklam kampanyasına yönelik olarak yaptığı basın açıkmasında, yeniden yorumladıkları Düşünen Adam heykeli ile ilgili olarak şunları ifade etti:

“Bu sanat çalışmaları, tabii ki yoruma açık. Tıpki orijinal Düşünen Adam’ın, bir düşünceye dalmış ya da bir yas pozunda olup olmadığı konusunda bizi tartışmaya davet ettiği gibi, Samsung’un modernize edilmiş erkek nesnesinin de hangi yıkama programını seçeceği üzerine düşündüğü için kafa karışıklığı durumunda olduğu şeklinde yorumlanabilir.”

Neredeyse aynı olan bu heykeller, Londra’nın merkezinde yer alan One New Change, King Kavşağı, Russell Meydanı ve Battersea Parkı gibi lokasyonlara yerleştirildi.

En Değerli Gelişmeleri Size İletmek İstiyoruz

Mail listemize abone olun!

Son bir adım kaldı. E-postanızı kontrol edin. (Gmail kullanıcısıysanız "promotoions" kısmına bakabilirsiniz.

Ops! Bir hata aldık, tekrar deneyebilir misiniz?


8 Haftada Dijital Mükemmeliği Yakalayın!
Eğitimi İncelemek İstiyorum
Digital Excellence Program'da Erken Kayıt Fırsatından Yararlanın
close-link