Pokemon GO, Bitiyor Mu?

Pokemon GO, piyasaya çıkışının 1 ay sonrasında, bakın ilk kullanıcı sayısının ne kadarını kaybetti?

Pokémon GO, yayımlanmasının üzerinden sadece bir ay geçmiş olmasına rağmen şimdiden kullanıcı kaybetmeye başlamış durumda. Yeni SurveyMonkey Intelligence raporuna göre oyunun kullanıcı tabanı, bir önceki ayın en üst seviyesinden beri şimdiden %20’nin üzerinde düşmüş durumda. Analitik firmasının tahminleri, oyunun ABD’de Temmuz ayında 40 milyon haftalık ortalama kullanıcı (haftada en az bir kere oyuna giren kullanıcılar) civarında bir üst seviyesi olduğunu göstermekte. Bu tarihten beri de Pokemon GO’nun kullanıcı tabanı sadece 30 milyonun biraz üzerine düşmüş durumda ve bu da %22.7’lik bir düşüş anlamına gelmekte.Pokemon Go

Pokemon GO eleştirmenleri, oyunun sadece geçici bir moda olduğu yönünde düşüncelere sahip olabilirler ancak mobil oyunlar için devam etme oranları oldukça düşük. Verto Analytics’in söylediğine göre en popüler oyunlar bile oyuncuların ilk indirmelerinden bir hafta sonra sadece %30’unu tutmayı başarıyorlar. Genellemede oyuncuların sadece %15’i oyunu indirmelerinden bir ay sonra oyuna devam ediyorlar. Karşılaştırma yapmak gerekirse, Pokemon Go’nun oyunda kalma oranı, Temmuz ayının ortalarında, oyunun en üst dönemlerinde, neredeyse %60 idi.

Ancak Pokemon GO’nun halen günde ortalama 400.000 indirmeye sahip olduğu düşünülürse, oyunda kalma oranının geçtiğimiz aya göre düştüğüne kesin olarak bakılabilir. Ancak SurveyMonkey’nin söylediğine göre Pokemon GO halen ABD’de günde ortalama 2 milyon dolar gelir sağlamakta. Bu yüzden de Niantic ve Nintendo‘nun oyundan memnun oldukları rahatlıkla söylenebilir.

Bununla beraber, Pokemon GO söz konusu olduğunda her şeyin mükemmel olduğunu söylemek pek mümkün değil. Yaklaşık olarak iki hafta önce oyunun online topluluğu, Pokemon GO’nun hatalı takip sisteminin Niantic tarafından kaldırılması ve pek çok üçüncü parti uygulamanın kapatılmaya zorlanması sebebiyle neredeyse isyan etmişlerdi. Her ne kadar Niantic iletişim hatlarını bir kez daha açmış gibi gözükse de ve geçtiğimiz hafta yeni bir beta sistemini denemeye başlamış olsa da, oyun geliştiricisi, hile yapanlara ve GPS yanıltıcılara karşı başlattığı bir yasaklama kampanyasının ardından tekrar sessizleşti.

Eğer Niantic Pokemon GO’nun kullanıcı tabanının daha da fazla düşmesini istemiyorsa, oyuncular için yeni bir şeyler sunması gerektiği kesin. Neyse ki bu hafta yeni bir güncelleme bekleniyor ve umarız bu güncelleme ile beraber bazı yeni özellikler gelecek.

Kaynak: Hürriyet

ODTÜ İşletme Bölümü mezunu olan Cemil Hayri Durgun, 2012 yılından bu yana Pazarlamasyon'da yazar hayatını sürdürmekte. Bunun yanı sıra 2013 yazından beri PTV direktörlüğü ve yönetim kurulu üyeliği sorumluluklarını yerine getirmektedir. Profesyonel yaşamına PepsiCo bünyesinde pazarlama ve yeni ürün süreçlerini yönetme gibi kritik bir görevde başlayan Cemil, şimdi ise kıdemli marka müdür yardımcısı olarak İçim kahvaltılık kategorisi ekibinde görev almaktadır.

Bir Cevap Yazın

Üniversite Hayatını Aktifleştiren Mobil Uygulama Üniaktivite

Kampüs ve gençlik etkinlikleri bir arada!

Sadece üniversitelilere özel olarak geliştirilen mobil etkinlik uygulaması Üniaktivite, Türkiye genelindeki kampüs ve gençlik etkinliklerini bir araya getiriyor.

Üniversiteli gençlere rehberlik ederek üniversite hayatlarını daha verimli ve eğlenceli geçirmelerini sağlayan Üniaktivite, geçtiğimiz Eylül ayında beta yayınına başladı.

“Üniversite hayatını aktifleştirme” vaadiyle geçtiğimiz Eylül ayında mobil uygulama olarak yayın hayatına başlayan Üniaktivite, üniversiteli gençlerin ilgisini çekebilecek tüm aktivitelerde onlara rehberlik ederek üniversite hayatlarını daha verimli ve eğlenceli geçirmelerini sağlıyor.

iamyouth iletişim ajansı çatısı altında faaliyet gösteren Üniaktivite’nin, Türkiye genelinde birçok organizatör, öğrenci kulübü ve kuruluşun yer aldığı geniş bir gençlik ağına erişimi de bulunuyor.

Çözüm, gençleri iyi tanımaktan geçiyor

Üniversiteli gençlerin; deneyimlerini zenginleştirecek konser, sinema, festival, yarışma gibi etkinlikler ile kendilerine fayda sağlayacak indirim kampanyaları, iş ve staj imkanları, burs vb. fırsatları takip etmek ve yakalamak için yüksek motivasyonları var ve bunlara bir çok farklı kanaldan erişebiliyorlar. Örneğin;

• Arkadaş sohbetleri

• Sosyal medya platformları

• Mesajlaşma uygulamaları

• Kampüs içi panolar ve ekranlar

• Etkinlik, bilet ve gençlik odaklı web siteleri

• TV, basın, dijital, sinema ve outdoor reklam kanalları gibi.

Bununla birlikte üniversiteli gençlerin bu etkinlik ve fırsatlarla buluşma sürecinde bazı engeller bulunuyor:

• Gençliğin dikkatini çekebilen prodüksiyonların, genellikle medya planlama ile çoklu kanal kullanımı yapabilen markalara / organizasyonlara ait olması. Bunun dışında kalan daha niş etkinlik, proje ve kampanyaların kendilerini ön plana çıkarmada yetersiz kalabilmesi,

• Üniversite kampüslerindeki dış katılıma açık olan etkinliklerden diğer üniversitelerdeki öğrencilerin haberdar olmasının zorluğu. Bu nedenle çoğu etkinliği kaçırması ve özellikle kampüs etkinliklerindeki katılım ve fayda oranının düşük kalması,

• Sosyal medyada bir aktiviteden haber alınabilmesi için, bunu düzenleyen marka / organizatörün takip edilmesi veya ilgili duyuruyu paylaşan bir arkadaşa sahip olunması gerekliliği,

• Özellikle etkinlik ve projelerle ilgili arka planda işleyen bir “geri bildirim” ve “rating” sistemi olmadığı için, markaların hangi etkinliğe sponsor olmaları gerektiği konusunda yaşadığı kararsızlık ve bu konuda danışmanlık ihtiyacı bulunması,

• Gençlerin hangi etkinlik, proje, kampanya veya fırsatların kendileri için en uygun olacağı konusunda yaşadığı kararsızlık ve bu konuda yönlendirilme ihtiyacı bulunması.

Gençlere erişim kolaylaşıyor

Bu sorunlardan yola çıkarak çözüm odaklı yaklaşan Üniaktivite;

• Üniversiteli gençlerin «bilgilenme, gelişim ve sosyalleşme» taleplerini doğru karşılayarak hayatlarını kolaylaştırıyor,

• Gençlik etkinliklerini ve fırsatlarını tek çatı altında topluyor,

• Üniversite tabanlı rehber bir mobil uygulamaya ihtiyaç olduğunu görüyor ve yukarıdaki engelleri “fırsata” dönüştürüyor.

Üniaktivite mobil uygulaması sayesinde gençler,

• Üniversite kampüslerinde üniversite birimleri, öğrenci kulüpleri veya kampüs dışında özel bir şirket – organizasyon tarafından düzenlenen gençlik odaklı etkinlik ve fırsatları kaçırmıyor,

• Hangi üniversiteden kimlerin katıldığını görerek yeni arkadaşlıklar kurabilme potansiyeli ile uygulamayı sürekli takip etme ve etkinliklere katılma fırsatı buluyorlar.

Uygulama mağazalarında yayında

Lokasyon bazlı olarak çalışan Üniaktivite mobil uygulaması, Google Play ve App Store’dan ücretsiz olarak indirilebiliyor.

Oyuncak Üreticisi Hasbro, Rakibi Mattel’i Satın Almaya Çalışıyor

The Wall Street Journal’in yaptığı habere göre dünyanın en büyük oyuncak üreticilerinden ikisi olan Hasbro ve Mattel birleşebilir. Habere göre oyuncak ve kutu oyunları üreticisi Hasbro, yıllar süren görüşmelerin ardından kendisi gibi ABD merkezli bir oyuncak üreticisi olan Mattel’i satın almak için teklif verdi.

Bloomberg, 2016 yılının başında iki şirketin birleşme için düzensiz aralıklarla birtakım görüşmeler yaptığına dair bir haber paylaşmıştı. Bunun üzerine bu yıl içinde Mattel’in hisse değerleri neredeyse yarı yarıya düştü ve görünen o ki, Hasbro bu durumu bir avantaja dönüştürerek uzun süredir devam eden bu görüşmeleri olumlu bir şekilde sonuçlandırmak istedi.

Barbie, Mattel’in en önemli markaları arasında yer alıyor.

Barbie, Fisher Price ve Hot Wheels gibi önemli oyuncak markalarına sahip olan Mattel, bu yıl düşük satışlar nedeniyle büyük bir sıkıntı yaşadı. Satışlar o kadar düşüktü ki, şirket, hisse sahiplerinin paylarını ödemeyi geçici olarak durdurdu ve birtakım tasarruf önlemlerini hayata geçirdi. Bu yaşananlardan sonra da şirketin hisseleri yaklaşık olarak %50 değer kaybetti. Bununla birlikte geçtiğimiz eylül ayında Toys R Us’ın iflas koruma başvurusu yapmasının da şirketin satışlarını olumsuz etkilediği belirtiliyor. Hatta söylentilere göre Toys R Us’ın bu durumu Hasbro’nun satışlarını da etkilemiş.

Mattel’i bünyesine katmak isteyen Hasbro ise özellikle Disney ile yaptığı lisans anlaşması sayesinde yoluna emin adımlarla devam ediyor. Şirket, bu lisans anlaşması sayesinde Disney’e ait olan Star Wars ve Frozen gibi ünlü yapımların oyuncaklarını üretip satabiliyor.

Mattel’in şu sıralardaki pazar değerinin 5 milyar dolar civarında olduğu belirtiliyor. Söylentilere göre Hasbro’nun Mattel’i satın almak için teklif ettiği rakam ise 11 milyar dolar civarında. Bu satın alma gerçekleştiği takdirde ABD’nin en büyük iki oyuncak üreticisi birleşmiş olacak. Bu ciddi söylentiden sonra bu önemli birleşmenin yakın zamanda resmiyete kavuşması olası gibi görünüyor.

GELİŞMELERİ
KAÇIRMAYIN!
Haftalık bültenimize
ücretsiz kaydolun!
BİZE KATIL
close-link
Marketing Meetup
 

ERKEN
KAYIT FIRSATI


Zekânın iş dünyasına neler getireceğini konuşuyoruz
Orada Olmalıyım

Sektörü buluşturan etkinlikte siz de yerinizi ayırtın!
close-link
GELİŞMELERİ KAÇIRMAYIN
Haftalık bültenimize ücretsiz kaydolun, sizi gelişmelerden haberdar edelim.
BİZE KATIL
close-link
Marketing Meetup Intelligence

Zekânın iş dünyasına neler getireceğini konuşuyoruz
Black Friday Fırsatı
close-link








Önümüzdeki yıllara
damgasını vuracak
trendleri derledik.
Raporu İndir

*Ücretsizdir.
close-link

Zekânın iş dünyasına neler getireceğini konuşuyoruz
Erken Kayıt Fırsatı
close-link

BLACK FRIDAY

Marketing Meetup'ta Bugün ve Yarın Tüm Biletler 42,90 €
BU ETKİNLİKTE OLMALIYIM
Sadece ilk 50 kişi için geçerli olacaktır
close-link
€42,90 Bugün ve Yarın Marketing Meetup'ta Tüm Biletler İndirimli
Black Friday