Opel’i Satın Alan Peugeot Parasını Geri İstiyor

Hatırlarsanız, bundan 5 ay önce sizle Fransız PSA Group‘un Opel’i satın aldığı haberini paylamıştık. Amerikan General Motors’tan (GM) Alman Opel’i 1.3 milyar euro’ya satın alan Fransız PSA Group (Peugeot-Citroen) ‘kandırıldık’ diyerek ödediği paranın yarısını geri istiyor.

Reuters’in konuyla ilgili kaynaklara dayandırdığı habere göre PSA, Opel markalı araçların karbon emisyon değerinin beklenenden yüksek çıkmasından dolayı ciddi cezalarla karşı karşıya gelebileceğini ifade ederek GM’den 600 ila 800 milyon euro arasında para talep etti.

Avrupa Birliği (AB) 2020-2021 yılları arasında bugün kilometre başına 130 gram olan karbon salınım limitini 95 grama düşürecek. Bu limitin üstünde olan araçlar AB ülkelerinde satılamayacak.

Peugeot’ya göre Opel, bu oranları satış sunumunda doğru paylaşmadı.

“ALDIKTAN BİRKAÇ HAFTA SONRA FARK ETTİK”

General Motors (GM) sözcüsü David Caldwell konuyla ilgili açıklama yapmaktan kaçınırken, PSA General Motors’un Opel’i satarken karbon emisyon rakamları konusunda kendilerini yanlış yönlendirdiğini savunuyor. PSA CEO’su Carlos Tavares, “Anlaşmayı imzaladıktan birkaç hafta sonra karbon emisyonu rakamları hakkında bir yanlışlık olduğunu anladık” diye konuştu.

Bu olaydan sonra ekiplerinin üretim ve satışı yeniden tasarladıklarını anlatan Tavares, “Eğer AB’nin verdiği karbon sınırını karşılayamazsak çok büyük ceza alırız ve bu cezalar şirketin varlığını bile tehdit eder hale gelir” ifadesini kullandı.

GM’in Chevrolet Bolt modeli emisyon değerlerini karşılamadığı için otomobil başına 10 bin Euro ceza kesilmişti.

En Değerli Gelişmeleri Size İletmek İstiyoruz

Mail listemize abone olun!

Son bir adım kaldı. E-postanızı kontrol edin. (Gmail kullanıcısıysanız "promotoions" kısmına bakabilirsiniz.

Ops! Bir hata aldık, tekrar deneyebilir misiniz?

Pazarlamasyon İçerik Editörü

Bir Cevap Yazın

98 Yıllık Resmi Gazete Kapandı

  • Resmî Gazete, artık kâğıda basılmayacak. Sözcü Gazetesi’nin haberine göre, 98 yıldır basılan Resmi Gazete, ‘kağıda’ veda etti.
  • Kağıt fiyatlarının el yaktığı bu dönemde devlet 1920 yılından bu yana çıkan Resmi Gazete’yi kapatma kararı aldı. Resmi gazete bundan böyle sadece dijital ortamda çıkacak.

  • İlgili yazı: Yazılı Basın Dijitale Yenildi, Habertürk Gazetesi Kapanıyor

7 Ekim 1920’de kurulan ve ilk sayısını da 7 Şubat 1921 yılında çıkaran Resmi Gazete, yüzyıllık serüvenin ardından kağıt bölümünü kapattı. 14 Eylül 2018 Cuma günü 130 personele ‘son iş günü’ tebliği yapıldı. Bazıları işçi statüsünde olan personel, bu hafta yeni kurumlarına dağıtıldı.

Hurdaya Gitmesin

Resmi Gazete’nin basıldığı Başbakanlık Basımevi’nde çok önemli matbaa üniteleri yer alıyor. Bir çalışan, SÖZCÜ’ye “Dünyada sadece üç ülkede (Türkiye-Fransa ve Suudi Arabistan) bulunan tek renk baskı yapan web ofset makinemiz var. Saatte 60 bin baskı kapasitesi olan. Bir üniversiteye alması için teklif iletildi, ilgilenmediler. Hurdaya gitmesine üzülüyorum…” dedi.

Son Dönemlerde Azaldı

Son dönemde kağıt baskısı düşen Resmi Gazete’de Türkiye Büyük Millet Meclisi, Cumhurbaşkanı ve Başbakan tarafından çıkartılan kararname, yönetmelik, yasa ve genelge gibi kararlar yayınlanıyordu. Gazete, 8 bin civarında basılıyordu. Bu sayı son aylarda 2 binlere kadar düştü.

Sanal Ulaşım Zorluğu

Resmi Gazete artık sadece dijital olarak hazırlanacak. Bu durum bazı sorunların yaşanabileceği endişesine neden oldu. Siber saldırı veya arşive ulaşmada sıkıntı yaşanıp yaşanmayacağı merak ediliyor.

Kaynak: sözcü.com

En Değerli Gelişmeleri Size İletmek İstiyoruz

Mail listemize abone olun!

Son bir adım kaldı. E-postanızı kontrol edin. (Gmail kullanıcısıysanız "promotoions" kısmına bakabilirsiniz.

Ops! Bir hata aldık, tekrar deneyebilir misiniz?

Time Dergisi 190 Milyon Dolar’a Satıldı

  • Yaklaşık 8 ay önce Meredith Corporation’a satılan dergi, bir kez daha el değiştiriyor. TIME’ın yeni sahibi bulut bilişim teknolojisinin önemli temsilcilerinden biri olan Salesforce.com’un CEO’su milyarder iş insanı Marc Benioff ve eşi olacak. 
  • Forbes’a göre 6.9 milyar dolar kişisel servetleri bulunan çiftin, dergiyi 190 milyon dolar karşılığında satın alacağı açıklandı.
  • İlgili yazı: Denizbank, Emirates NBD’ye Satıldı

Yapılan açıklamaya göre, çift derginin gazetecilik kararlarına ve karar alma süreçlerine herhangi bir müdahalede bulunmayacak ve mevcut TIME yönetim kadrosu tarafından bu süreçlerin işleyeceği duyuruldu.

“Kültürel Tarihimizin Önemli Bir Hazinesi”

Milyarder iş insanı sosyal medya hesabı Twitter‘dan dergiyi satın almasıyla ilgili bir açıklama yaptı. Açıklamada TIME’ın tartışmasız her zaman hepimizi etkileyen gücü, bizi birbirimize bağlayan konuları ele alması ve insanların hikayelerini özgün bir şekilde anlatmasındaydı. Kültür ve tarihimizin bir hazinesi. Bu kuruma derin bir saygımız var ve bu ikonik markanın yöneticileri olmaktan onur duyuyoruz” ifadelerine yer verdi.

Meredith Corp. mart ayında TIME, Fortune ve Sports Illustrated dahil sahibi olduğu 4 dergi için alıcı aradığını duyurmuştu.

Forbes’a göre 6.7 milyar dolarlık bir serveti olan Marc Benioff, TIME’ı alarak basılı medya kuruluşlarını satın alan diğer ABD’li milyarderler arasına katıldı.

Dünyanın en zengin insanı olan Amazon şirketinin sahibi Jeff Bezos2013 yılında ülkenin önde gelen gazetelerinden Wahington Post’u satın almıştı. Aynı yıl Boston Red Sox adlı beyzbol takımının milyarder sahibi John Henry, The Boston Globe gazetesini, biyoteknoloji alanında servet yapan milyarder Patrick Soon-Shiong da The Los Angeles Times gazetesini satın almıştı.

Son olarak Apple’ın kurucu ortaklarından Steve Jobs’un eşi Laurene Powell geçen yıl The Atlantic dergisinin çoğunluk hissesini satın almıştı.

Kaynak: ntv.com


 

En Değerli Gelişmeleri Size İletmek İstiyoruz

Mail listemize abone olun!

Son bir adım kaldı. E-postanızı kontrol edin. (Gmail kullanıcısıysanız "promotoions" kısmına bakabilirsiniz.

Ops! Bir hata aldık, tekrar deneyebilir misiniz?