Dünyanın En Saygın 100 Şirketi 0

Saygınlık üzerine araştırmalar yapan bir araştırma ve danışmanlık firması olan Reputation Institute, her yıl olduğu gibi bu yıl da dünyanın en saygın 100 şirketinin yer aldığı Global RepTrak 100 raporunu yayımladı.

Teknoloji şirketlerinin yoğun olarak yer aldığı listenin ilk sırasında İsviçreli ünlü saat markası Rolex yer alıyor. İkinci sırada Danimarka merkezli LEGO Group yer alırken üçüncü sırada ise ABD merkezli, çok uluslu medya ve eğlence şirketi The Walt Disney Company bulunuyor. Dördüncü sıranın sahibi Japon kamera ve yazıcı üreticisi Canon olurken teknoloji devi Google ise kendine ancak beşinci sırada yer bulabiliyor.

Altıncı sırada Alman elektronik ve mühendislik firması Bosch, yedinci sırada Japonya merkezli ve çok çeşitli alanlarda faaliyet gösteren Sony, sekizinci sırada ABD merkezli teknoloji firması Intel, dokuzuncu sırada genellikle lüks arabalarıyla tanınan ancak uçak motorları da üreten Rolls-Royce, onuncu sırada ise dünyanın en büyük iki spor giyim markasından biri olan Adidas yer alıyor.

Bu yılki sıralamayı 2016 yılındaki sıralamayla karşılaştıracak olursak Rolex’in birinciliğini koruduğunu, Google ve Microsoft’un gerilediğini, geçtiğimiz yıl onuncu sırada yer alan Apple’ın ise yirminci sıraya düştüğünü görüyoruz. Ancak son iki senenin sıralamaları karşılaştırıldığında en sert düşüşü yaşayan firma Samsung oldu. 2016 yılında on yedinci sırada yer alan Güney Koreli firma, bu yılki sıralamada yetmişinci sırada bulunuyor. Bu gerilemenin sebebinin, büyük ölçüde şirketin yaşadığı Samsung Galaxy Note 7 faciası olduğu söylenebilir.

Reputation Institute firmasının yaptığı araştırmaya göre bu yılki dünyanın en saygın 100 şirketi sıralaması şu şekilde:

  1. Rolex
  2. LEGO Group
  3. The Walt Disney Company
  4. Canon
  5. Google
  6. Bosch
  7. Sony
  8. Intel
  9. Rolls-Royce
  10. Adidas
  11. Microsoft
  12. BMW Group
  13. Michelin
  14. Levi Strauss & Co.
  15. Nike, Inc.
  16. Nintendo
  17. Ferrero
  18. com
  19. IBM
  20. Apple
  21. Philips Electronics
  22. 3M
  23. Barilla
  24. Cisco Systems
  25. Colgate-Palmolive
  26. Visa
  27. Daimler
  28. Giorgio Armani
  29. Goodyear
  30. Bridgestone
  31. Mastercard
  32. Pirelli
  33. Caterpillar
  34. Toyota
  35. Panasonic
  36. HP Inc.
  37. The Estée Lauder Companies
  38. Danone
  39. BBC
  40. Netflix
  41. Whirlpool
  42. Emirates
  43. Hugo Boss
  44. Johnson & Johnson
  45. Ralph Lauren Corporation
  46. L’Oréal
  47. Siemens
  48. Honda Motor
  49. Boeing
  50. Hilton Worldwide
  51. Airbus
  52. The Kraft Heinz Company
  53. DHL
  54. Nestlé
  55. FedEx
  56. British Airways
  57. Kellogg’s
  58. IKEA Group
  59. Heineken
  60. Fujifilm
  61. Procter & Gamble
  62. Hershey Company
  63. LG Corporation
  64. Oracle
  65. SAP
  66. Campbell Soup Company
  67. Xerox
  68. Dell
  69. Ford
  70. Samsung Electronics
  71. General Electric
  72. Anheuser-Busch InBev
  73. Electrolux
  74. Unilever
  75. Toshiba
  76. Nokia
  77. Air France-KLM
  78. Virgin Group
  79. UPS
  80. Nissan Motor
  81. Hitachi
  82. The Coca-Cola Company
  83. eBay
  84. Bacardi
  85. PSA Peugeot-Citroën
  86. LinkedIn
  87. Groupe Renault
  88. Sharp
  89. American Express
  90. Fujitsu
  91. Ericsson
  92. Zara
  93. PepsiCo
  94. ING
  95. Starbucks Coffee Company
  96. General Motors
  97. Delta Air Lines
  98. FCA (Fiat Chrysler Automobiles)
  99. Hyundai
  100. Volkswagen
Pazarlamasyon İçerik Editörü

Bir Cevap Yazın

Üniversite Hayatını Aktifleştiren Mobil Uygulama Üniaktivite 0

Kampüs ve gençlik etkinlikleri bir arada!

Sadece üniversitelilere özel olarak geliştirilen mobil etkinlik uygulaması Üniaktivite, Türkiye genelindeki kampüs ve gençlik etkinliklerini bir araya getiriyor.

Üniversiteli gençlere rehberlik ederek üniversite hayatlarını daha verimli ve eğlenceli geçirmelerini sağlayan Üniaktivite, geçtiğimiz Eylül ayında beta yayınına başladı.

“Üniversite hayatını aktifleştirme” vaadiyle geçtiğimiz Eylül ayında mobil uygulama olarak yayın hayatına başlayan Üniaktivite, üniversiteli gençlerin ilgisini çekebilecek tüm aktivitelerde onlara rehberlik ederek üniversite hayatlarını daha verimli ve eğlenceli geçirmelerini sağlıyor.

iamyouth iletişim ajansı çatısı altında faaliyet gösteren Üniaktivite’nin, Türkiye genelinde birçok organizatör, öğrenci kulübü ve kuruluşun yer aldığı geniş bir gençlik ağına erişimi de bulunuyor.

Çözüm, gençleri iyi tanımaktan geçiyor

Üniversiteli gençlerin; deneyimlerini zenginleştirecek konser, sinema, festival, yarışma gibi etkinlikler ile kendilerine fayda sağlayacak indirim kampanyaları, iş ve staj imkanları, burs vb. fırsatları takip etmek ve yakalamak için yüksek motivasyonları var ve bunlara bir çok farklı kanaldan erişebiliyorlar. Örneğin;

• Arkadaş sohbetleri

• Sosyal medya platformları

• Mesajlaşma uygulamaları

• Kampüs içi panolar ve ekranlar

• Etkinlik, bilet ve gençlik odaklı web siteleri

• TV, basın, dijital, sinema ve outdoor reklam kanalları gibi.

Bununla birlikte üniversiteli gençlerin bu etkinlik ve fırsatlarla buluşma sürecinde bazı engeller bulunuyor:

• Gençliğin dikkatini çekebilen prodüksiyonların, genellikle medya planlama ile çoklu kanal kullanımı yapabilen markalara / organizasyonlara ait olması. Bunun dışında kalan daha niş etkinlik, proje ve kampanyaların kendilerini ön plana çıkarmada yetersiz kalabilmesi,

• Üniversite kampüslerindeki dış katılıma açık olan etkinliklerden diğer üniversitelerdeki öğrencilerin haberdar olmasının zorluğu. Bu nedenle çoğu etkinliği kaçırması ve özellikle kampüs etkinliklerindeki katılım ve fayda oranının düşük kalması,

• Sosyal medyada bir aktiviteden haber alınabilmesi için, bunu düzenleyen marka / organizatörün takip edilmesi veya ilgili duyuruyu paylaşan bir arkadaşa sahip olunması gerekliliği,

• Özellikle etkinlik ve projelerle ilgili arka planda işleyen bir “geri bildirim” ve “rating” sistemi olmadığı için, markaların hangi etkinliğe sponsor olmaları gerektiği konusunda yaşadığı kararsızlık ve bu konuda danışmanlık ihtiyacı bulunması,

• Gençlerin hangi etkinlik, proje, kampanya veya fırsatların kendileri için en uygun olacağı konusunda yaşadığı kararsızlık ve bu konuda yönlendirilme ihtiyacı bulunması.

Gençlere erişim kolaylaşıyor

Bu sorunlardan yola çıkarak çözüm odaklı yaklaşan Üniaktivite;

• Üniversiteli gençlerin «bilgilenme, gelişim ve sosyalleşme» taleplerini doğru karşılayarak hayatlarını kolaylaştırıyor,

• Gençlik etkinliklerini ve fırsatlarını tek çatı altında topluyor,

• Üniversite tabanlı rehber bir mobil uygulamaya ihtiyaç olduğunu görüyor ve yukarıdaki engelleri “fırsata” dönüştürüyor.

Üniaktivite mobil uygulaması sayesinde gençler,

• Üniversite kampüslerinde üniversite birimleri, öğrenci kulüpleri veya kampüs dışında özel bir şirket – organizasyon tarafından düzenlenen gençlik odaklı etkinlik ve fırsatları kaçırmıyor,

• Hangi üniversiteden kimlerin katıldığını görerek yeni arkadaşlıklar kurabilme potansiyeli ile uygulamayı sürekli takip etme ve etkinliklere katılma fırsatı buluyorlar.

Uygulama mağazalarında yayında

Lokasyon bazlı olarak çalışan Üniaktivite mobil uygulaması, Google Play ve App Store’dan ücretsiz olarak indirilebiliyor.

Oyuncak Üreticisi Hasbro, Rakibi Mattel’i Satın Almaya Çalışıyor 0

The Wall Street Journal’in yaptığı habere göre dünyanın en büyük oyuncak üreticilerinden ikisi olan Hasbro ve Mattel birleşebilir. Habere göre oyuncak ve kutu oyunları üreticisi Hasbro, yıllar süren görüşmelerin ardından kendisi gibi ABD merkezli bir oyuncak üreticisi olan Mattel’i satın almak için teklif verdi.

Bloomberg, 2016 yılının başında iki şirketin birleşme için düzensiz aralıklarla birtakım görüşmeler yaptığına dair bir haber paylaşmıştı. Bunun üzerine bu yıl içinde Mattel’in hisse değerleri neredeyse yarı yarıya düştü ve görünen o ki, Hasbro bu durumu bir avantaja dönüştürerek uzun süredir devam eden bu görüşmeleri olumlu bir şekilde sonuçlandırmak istedi.

Barbie, Mattel’in en önemli markaları arasında yer alıyor.

Barbie, Fisher Price ve Hot Wheels gibi önemli oyuncak markalarına sahip olan Mattel, bu yıl düşük satışlar nedeniyle büyük bir sıkıntı yaşadı. Satışlar o kadar düşüktü ki, şirket, hisse sahiplerinin paylarını ödemeyi geçici olarak durdurdu ve birtakım tasarruf önlemlerini hayata geçirdi. Bu yaşananlardan sonra da şirketin hisseleri yaklaşık olarak %50 değer kaybetti. Bununla birlikte geçtiğimiz eylül ayında Toys R Us’ın iflas koruma başvurusu yapmasının da şirketin satışlarını olumsuz etkilediği belirtiliyor. Hatta söylentilere göre Toys R Us’ın bu durumu Hasbro’nun satışlarını da etkilemiş.

Mattel’i bünyesine katmak isteyen Hasbro ise özellikle Disney ile yaptığı lisans anlaşması sayesinde yoluna emin adımlarla devam ediyor. Şirket, bu lisans anlaşması sayesinde Disney’e ait olan Star Wars ve Frozen gibi ünlü yapımların oyuncaklarını üretip satabiliyor.

Mattel’in şu sıralardaki pazar değerinin 5 milyar dolar civarında olduğu belirtiliyor. Söylentilere göre Hasbro’nun Mattel’i satın almak için teklif ettiği rakam ise 11 milyar dolar civarında. Bu satın alma gerçekleştiği takdirde ABD’nin en büyük iki oyuncak üreticisi birleşmiş olacak. Bu ciddi söylentiden sonra bu önemli birleşmenin yakın zamanda resmiyete kavuşması olası gibi görünüyor.

GELİŞMELERİ
KAÇIRMAYIN!
Haftalık bültenimize
ücretsiz kaydolun!
BİZE KATIL
close-link
Marketing Meetup
 

ERKEN
KAYIT FIRSATI


Zekânın iş dünyasına neler getireceğini konuşuyoruz
Orada Olmalıyım

Sektörü buluşturan etkinlikte siz de yerinizi ayırtın!
close-link
GELİŞMELERİ KAÇIRMAYIN
Haftalık bültenimize ücretsiz kaydolun, sizi gelişmelerden haberdar edelim.
BİZE KATIL
close-link
Marketing Meetup Intelligence

Zekânın iş dünyasına neler getireceğini konuşuyoruz
Erken Kayıt Fırsatı
close-link








Önümüzdeki yıllara
damgasını vuracak
trendleri derledik.
Raporu İndir

*Ücretsizdir.
close-link


 

Zekânın iş dünyasına neler getireceğini konuşuyoruz
Erken Kayıt Fırsatı
close-link