Serdar Altan: Esra Hanım, öncelikle biraz kendinizden bahseder misiniz?

Esra Baykal Güçlü: 1999 yılında sektöre reklam yazarı olarak başladım. 2001 yılına kadar reklam yazarlığı, seslendirme, eğitmenlik gibi görevlerde bulundum. 2001 yılı itibarıyla yüksek lisansımı tamamlarken stratejik planlamanın gelecek yüzyıl için değerini öngörerek bu alana geçiş yaptım. LeoBurnett gibi çok değerli bir okulda, sektörün en önemli yöneticilerinden eğitim alarak kariyerime devam ettim. Temeli sağlam atılan bu eğitimim, beni McCANNErickson, MovidaPlus MAP, Art Grup (3 ülkeden sorumlu Stratejik Planlama Direktörü’ydüm – Azerbaycan, Arnavutluk ve Türkiye) ve The Reklam gibi bilgimi, hedeflerimi ve birikimlerimi taş taş üstüne koyarak geliştirmemi sağlayan kurumlarla ve yöneticilerle bir araya getirdi.

2012 yılı itibariyle Game Kudra öncelikle stratejik iletişim danışmanlığı, “anne – çocuk ekseninde” iletişim çözümleri ve kalitatif ve dijital araştırma alanlarında hizmet veren bir kurum olarak hayatına başladı.

2017 itibariyle bir yenilik yaptık ve yapımızı “iletişim topluluğu” olarak dönüştürdük. Mayıs ayı itibarıyla değerli iletişimci arkadaşlarımla birlikte farklı uzmanlık alanlarında da hizmetler sunmaya başlıyoruz.

S: Game Kudra İletişim Topluluğu’nun var olma nedenini anlatır mısınız?

E: Değişen ekonomik şartlar, markaların / kurumların ve gösteri dünyasındaki kişilerin beklentileri, yırtıcı rekabet ortamı ve herkesin “farklılaşmak” için bir yol arama çabası bizde korku yerine bir heyecan uyandırdı. Çünkü biz, halihazırda kendi alanlarında oyun kurallarını bozan, zihni sinir bakış açısına sahip, multidisipliner çalışan uzmanlarız. Birbirimizden beslenerek, bu bakış açılarını birleştirip,  Game Kudra İletişim Topluluğu platformunda asimile olmadan bir araya getirmeye karar verdik. Güçlerimizi birleştirerek var olan oyun kurallarına meydan okuyan, sonsuz oyun döngüsünde alternatifli yol haritaları ve açılımlar sunan bir platforma dönüşmeye karar verdik.

Bu herkese açık bir platform. Farklı kurum ve kişiler, bizim platformumuzda kendilerine yer bulabilir. Markalar, ajanslar, kişi ve kurumlar da bu platform içinde ihtiyaçlarına uygun ekiplere ulaşıp zafere giden yolda doğru takımlarla çalışma imkânı bulabilir.

S: Ajans birleşmeleri son dönemde revaçta. Bu, kaybolmamak için tercih edilen bir yol olmaya başladı. Sizin farkınız ne?

E: Biz, iletişim dünyasını büyük bir oyun tahtası gibi görüyoruz. İçinde bulunduğunuz pazar, eğlence sektörü, kültür sanat sektörü, ajans dünyası, ürün ve marka dünyası olabilir. Her durumda bu pazar, kocaman bir oyun alanıdır. Ve siz, bu pazarda müşterilerinizin, tüketicilerinizin zihninde bir konumu / alanı / kaleyi ele geçirmek için köşe kapmaca oynarsınız. Rakiplerinizi alt etmek için iyi bir ekiple, doğru tüketici ihtiyaçlarına, akılcı stratejilerle yanıt vermek zorundasınızdır. Hatta bu da yetmez, oyunun kurallarını manipüle etmek için icatlar da yapmanız lazım.

Bizler de bu yapı içerisinde kendi güçlerimizi, rollerimizi belirledik. Herkesin kendi uzmanlığı var. Bu uzmanlık alanlarında tekil hizmetler de sunuyoruz. Bir arada iş yapmamız gerektiğinde de adil çalışma şartları içinde birbirimizi destekliyoruz.

Farkımız, herkesin “farklılaşmak” için yol aradığı oyun alanında kurallara meydan okuyan, benzerliklerden dahi derin düşünme, içgörü çıkarma ve sadelikle, basitlikle sektörde kullanılmamış ama devşirilmiş yöntemlerle ilerliyor oluşumuz.

Dijital dünya, sosyal medya diyor herkes, ama aslında hepimiz için hala yeni bir alan. Standart yatırımlar dışında işler nadiren yapılıyor. Biz dijital dünya için bile farklı modeller, açılımlar sunacağız. Örneğin, alışveriş siteleri, internet siteleri işlerliklerini henüz kanıtlayamadılar, hala tüketicilere ulaşmakta zorlanıyorlar. Oysa biz her şeyin temelinin, tüketici zihnini doğru okumak olduğunu biliyoruz. Dijital araştırma ve strateji ile beslenen, kurduğunuz sitenin daha fazla trafik almasını, daha işler olmasını sağlayan ulaşılabilir fiyatlara hazırladığımız modellerimiz var.

Gösteri dünyası, sinema, diziler, müzik sektörü, oyuncular… Bunlar, her daim marka olmak ve sürdürülebilirlik için çabalayan “ürünler” bize göre. Onlar için bile daha önce uygulanmamış bakış açılarına ve yaklaşımlara sahibiz. Farklı dijital klipler, diziler ve sinema sektörü için kalabalıkta kaybolmayacak, tüketicinin heyecanla takip etmesini sağlayacak, yine araştırmalardan yola çıkan ve dijitalle desteklenen, “sürdürülebilir reyting” sağlayacak modellerimiz var.

Illüstrasyon yükselen bir değer, çünkü öze inmeyi, biricik olmayı gerektiriyor. Bu anlamda da değerli isimlerle çalışıyoruz.

Hatta kendimiz için bile özel bir dünya yarattık. Her birimizin bir karakter kartı, bu kartta yer alan güçleri var. Diyorum ya, her şey bir oyun ve biz, bu oyunda kendimiz de eğleniyoruz. Bizimle yola çıkan herkes için de sürdürülebilir ve etkileyici bir dünya vaat ediyoruz.

S: Game Kudra İletişim Topluluğu hangi sektörlere, ne gibi hizmetler verir?

E: Game Kudra İletişim Topluluğu, ekonominin daralmaya başladığı bu dönemde, öncelikle stratejik planlama hizmetini outsource etmek zorunda kalan reklam ajanslarına, özellikle konkur dönemlerinde hizmet sunarken markalara danışmanlık hizmeti, daha ulaşılabilir rakamlara dijital strateji, “anne – çocuk ekseninde” iletişim danışmanlığı, sosyal medya ve internet siteleri için işlevsellik araştırmaları hizmetleri sunmaktadır. Sinema ve dizi sektörü için ilk günden hedefi, reytingi belirlenmiş, riski minimize edilmiş yapımları hayata geçirmenin yol haritalarını sunmaktayız.

Özünde yaptığımız; dijitalle yoğrulmuş, altında araştırma ve stratejinin gücünü barındıran “iletişim sanışmanlığı” hizmetleridir. Kişi, kurum veya markanın geleneksel, dijital ve sosyal mecralarda iletişim yol haritasını kurgularız. Firmalar, bu yol haritası ile Game Kudra İletişim Topluluğu çatısı altında aksiyona geçebilir ya da kendi ajansları ile yola devam edebilir.

Bunun yanı sıra, dijital dünyanın yükselişi ile birlikte ayakları yere basan, geleceği bugünden öngören, kullanıcı dostu, farklı çözüm önerileri geliştiren dijital çözüm hizmetleri konusunda uzman olan Niffob kurucusu Gürkan Bayındır ile birlikte hizmet sunuyoruz.

Dijital dünyada sürdürülebilir ve fark edilir olmanız için iyi bir içerikle, doğru görsel açılımlarla hikâyenizi oluşturmanız şarttır. Bu nedenle içerik yönetimi anlamında da değerli projelere imza atmış olan Barış Aydın liderliğindeki Drampa ile çalışıyoruz. Drampa, bahsettiğimiz farklı modeller, ölçme – değerlendirme, optimizasyon, video ve fotoğraf desteği konularında iş ortağımızdır.

Illüstrasyon; oyunun, karakterin ve dijital dünyanın önemli bir unsuru bize göre. Bu alanda da gelecek vaat ettiğine inandığımız, yetenekleri ile övündüğümüz Buğra Erke ile çalışıyoruz.

Ayrıca bizce oldukça heyecanlı bir alan olan, en agresif ve rekabetin kıran kırana olduğu kültür, sanat ve eğlence alanında iletişim stratejisi hizmeti de sunuyoruz.

Biliyorsunuz, gün geçmiyor ki müzik, sanat ve sinema dünyasında yeni bir insan kendini tanıtmaya çalışmasın. Hatta, halihazırda var olanların bile, kariyer yönetimlerinde yapılacak küçük bir hata nedeniyle konumlandırmaları değişebilir. İletişim stratejisi, her sektör için elzem. Bir basın toplantısını, sıradan bir röportajı, sokakta yakalanma anlarını, yeni bir sinema filmi, dizi veya albümü doğru iletişim kanalları ve stratejilerle, nasıl kişinin, kurumun hedeflerine hizmet eder hale getirilebileceğinin yol haritasını müzik, sanat ve eğlence dünyasının önemli bir iletişim stratejisti ve sanatçı menajeri olan Eda Şenyurt ile sunuyoruz. Ayrıca bir diğer iş ortağımız da müzik yapımcılığı, edisyon ve menajerlik alanında uzman bir isim olan Zeynep Göktürk Gürel.

S: Peki, dijital dünyanın dengesini nasıl takip edeceksiniz, buradaki açılımlarınız neler?

Esra: Barış Aydın ve Buğra Erke, alanlarında doğru içerikler, sonsuz oyun kurgusunda, rakiplere karşı sizi bir adım öne geçirecek fikirler, modeller ortaya koyan isimler. Biz bu güç ile sosyal medyada, sanat dünyasında daha önce uygulanmamış tekniklerle, adımızdan söz ettireceğimize eminiz.

Bunun yanı sıra Gürkan Bayındır, yenilikçi ve özgün UI/UX kullanımlarında sürdürülebilir SEO ve fark yaratan, harekete geçiren sosyal medya açılımlarında en önemli isimlerden bir tanesidir. Biz, her dijital açılımı müşterisine özel tasarlayan bir kurumuz. Bizde hazır şablonlar yok. Bu nedenle paketlerimizde her zaman araştırma yer alıyor. Önce dinliyoruz, analiz ediyoruz, sonra harekete geçiyoruz. Aksi halde yatırımı yapılan, ancak işlevselliği düşük ürünler ortaya çıktığını düşünüyoruz. Biz, hayal kırıklığı yaratmayan yatırımların mimarıyız.

Bunlar neden önemli? Günü yakalayan özgün tasarımlar ve yenilikçi yöntemlerle kullanıcı odaklılığını ön plana çıkartmış çalışmalar, kişinin kendisini daha rahat ve güvende hissetmesini sağlıyor. Böylece kendini markaya daha yakın buluyor. Masaüstü, tablet ve mobil cihazlara uyumlu tasarımlar, kolay erişimi ve kullanım konforu nedeniyle ziyaretçilerin beğenisini daha çok kazanıyor. Markayı sıcak bulan tüketicinin de izleme ve sadakat oranı artıyor.

S: Aynı şekilde SEO’yu sürdürülebilir yapmak neden önemli?

Günümüzde bir konu üzerinde araştırma yapmak için öncelikle arama motorları kullanılıyor. Bu yüzden arama motorlarında bir konu hakkında bir bilgi sorgulandığında dijital alanda bulunabilir olmak çok önem kazanıyor. Değişen trendlerin ve rakip markaların SEO konusunda çalışmalarından dolayı, düzenli bir şekilde SEO çalışmalarını sürdürmek gerekiyor. Detaylı analizlerin sonucunda yapılan SEO, dijital varlığınızı ön plana çıkartıyor.

Biz, her alanda ve pazarda olduğu gibi dijital dünyada da yenilikçi ve özgün adımlarımızla zamana kafa tutmak isteyen kurum ve kişiler için üretimlerimize devam ediyoruz.

S: Game Kudra İletişim Topluluğu’nun bir iletişim modeli var mıdır?

E: Tüm kurumların, danışmanların ve ajansların illa ki bir modeli oluyor. Açıkçası biz, yaptığımız işte konunun özüne inmeye, basit ve anlaşılır olmaya önem veriyoruz. Adımız olan Game Kudra’dan ve her türlü rekabete karşı hazır olmak isteyen markaların taleplerinden yola çıkan bir oyun yönetme sanatımız var.

BE GAMER
Dijital dünyada veya konvansiyonel yatırımlarınızda entegre bir yol haritasını çıkarmanızı ve sürdürülebilir olmanızı sağlıyor. Büyük çıkışlar yaparken bir anda kaygan zeminde patinaj yaparken bulabilirsiniz kendinizi. Biz her türlü önlemi alarak, elimizdeki “değerleri” her daim talep edilir hale getirmeyi amaç ediniyoruz.

BE EXPLORER
Oyun alanının kurallarını, eksiklerini, ihtiyaçlarını, kuralları bozmanın yollarını anlamak için yapılan analiz dönemidir. Ulaşılabilir araştırma modelleri üzerinden işler, dijital yatırımlar, ünlü analizleri, dizi ve sinema senaryolarının cazibesini, sürdürülebilir etkileşimin anahtar unsurlarını ortaya çıkarır.

BE AGENT
Oyunbozanları, kale yıkanları, en güçlü rakipleri, zayıf halkaları, markaya özel oyun kurgusunda avantaj sunacak kısa yolları analiz ettiğimiz dönemdir. Oyun alanında sürekli talep yaratmanın yolu, tüketicileri anlamaktan geçiyor. Onların kalesini içten fethetmek için nerelerde, ne yaşadıklarını anlamalı ve dirsek temasını kaybetmemeliyiz. Bu aşamada hayatlarının içine giriyor, onlardan biri oluyor, kalplerine ve zihinlerine dokunuyoruz. Tüketicilerin zihnindeki köşe kapmaca oyununda size en uygun, en güçlü, en talep yaratacak kaleyi inşa ediyoruz.

BE TEAM
Zafere ulaşmanız için “Game Kudra İletişim Topluluğu” içinde size hangi takımımız uygunsa onlarla bir araya geliyor, yol haritanıza uygun icatları, taktikleri, fikirleri dinliyor ve savaş alanına en güçlü halinizle çıkıyorsunuz.

BE GAME STARTER
İşte şimdi oyun başlıyor! Ele geçirmeye çalıştığımız kale için harekete geçeceğiz. 360 değil, 720 derece icatlarımız, kanallarımız ve zamansız fikirlerimizle var olmak istediğiniz dünyayla sizi buluşturuyoruz.

S: Son olarak eklemek istediğiniz bir şey var mıdır?

E: Bir oyuna var mısınız :)

Bir Cevap Yazın